מיזוג אויר – סוגי השליטה בבית החכם

מיזוג אויר – סוגי השליטה בבית החכם

שליטה על מיזוג האויר בביתכם באמצעות מערכת חשמל חכם צריכה להיעשות בהתאם לצרכים וההגדרות שלכם כמו אופן השליטה, סוג המזגנים בפרויקט, כמות המזגנים עליהם נרצה לשלוט. נפרט על כל אחד מהפרמטרים לעיל:

* אופן השליטה – אופן השליטה יכול להתבצע באמצעות שליטה מלאה על כל פעולות המזגן (מה שנקרא 'פיקוד מלא'). שליטה שכזאת יכולה להתבצע באמצעות מספר אופנים עליהם נרחיב בהמשך.

* סוג המזגנים – סוגי המזגנים עליהם נרצה לשלוט שונים אחד מהאחר ויש להתאים את סוג הרכיב של הבית החכם לפי סוג המזגן.

* כמות המזגנים – במקרה זה עלינו להגדיר כמה מזגנים ברצוננו לשלוט בבית.

* סוג החברה – יש לקחת בחשבון כי ניתן לשלוט ולחבר מזגנים עיליים ומזגנים מיני מרכזיים של חברת תדיראן הנשלטים מאפליקציית Tadiran IOT ללא צורך ברכישת רכיב מקשר כלשהו, להבדיל משאר החברות.

אפליקציית TADIRAN IOT

חיסכון בעלויות

שליטה על מיזוג האויר בבית מאפשרת לנו חיסכון משמעותי בעלויות מאחר והמזגן כהתקן חשמלי צורך חשמל באופו משמעותי יותר מהתקני חשמל אחרים. במידה והילד שכח את המזגן בחדר דולק המערכת בית חכם תוכל להתריע על כך ולאפשר סגירה של המזגן גם כאשר השימוש באפליקציה נעשה מרחוק.

 

סוגי השליטה במזגן

סוגי השליטה במזגן מתחלקים למספר קטגוריות ומאופיינים הן בגלל סוג המזגן עליו יש לבצע פיקוד ואוטומציה והן בגלל אופן השליטה שהלקוח בוחר מבחינה פונקציונאלית במערכת הבית החכם.

סוג 1 – מזגן VRF

שליטה על מזגן VRF הכולל בקרת אקלים  HVAC באמצעות יחידת רשת Cool Master המאפשרת שליטה על המזגן באמצעות מערכת חשמל חכם. יחידת ה-Cool Master מתחברת לבקר הבית החכם באמצעות כתובת IP ומאפשר שליטה על מזגן מסוג  Mitsubishi, Fujitsu ועוד.

 

סוג 2 – מזגן מרכזי / מיני מרכזי

שליטה על מזגן מסוג זה מתאפשרת באמצעות שתי אופציות:

אופציה 1 – שליטה באמצעות בקר אינפרא-רד המאפשר את העתקת השלט של המזגן והפעלה של כלל האפשרויות לרבות טמפ', עוצמה, חוזק האיוורור, כיבוי והדלקה.

אופציה 2 – שליטה באמצעות טרמוסטט חכם למזגן עם מערכת פיקוד עצמאית המתחברת לכרטיס האלקטרוני של המזגן ומאפשרת שליטה באמצעות מגע יבש.

 

סוג 3 – מזגן עילי

מזגן המחובר לשקע חשמל בקיר. השליטה על מזגן מסוג זה מתאפשרת באמצעות שתי אופציות:

אופציה 1 – שליטה באמצעות בקר אינפרא-רד המאפשר את העתקת השלט של המזגן והפעלה של כלל האפשרויות לרבות טמפ', עוצמה, חוזק האיוורור, כיבוי והדלקה.

אופציה 2 – שליטה באמצעות שקע חכם. השקע מאפשר ניתוק והפעלה של המזגן באמצעות ממסר חשמלי המאפשר את הגעת הזרם למזגן.

 

הבית החכם האוטומטי

הבית החכם האוטומטי של הומיטק מאפשר לכם לקבוע אוטומציה ובאמצעות טרמסוטט וחיישני טמפרטורה ניתן לקבל תרחישים אוטומטיים כמו הדלקה של המזגן במידה והטמפרטורה בחדר יורדת / עולה על ערך מסויים או הדלקת של המזגן בעת הגעה לבית ופתיחת דלת הכניסה הראשית.

שתפו את המאמר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב print
שיתוף ב email